فیلتر هوا دیزل ژنراتور

بازدید: 379 بازدید

دیزل ژنراتور

ژنراتورهای دیزلی نیاز به استفاده از هوا برای فرآیند احتراق داخل موتور دارند که این به تولید برق کمک می‌کند. یک air filter برای فیلتر کردن هوا از ذرات گرد و غبار و سایر ناخالصی‌هایی که دیزل ژنراتورها ممکن است پیدا کنند، مورد نیاز است. فیلتر هوا از ورود این ناخالصی‌ها به فرآیند احتراق جلوگیری می‌کند و در نتیجه فقط اجازه عبور هوای پاک را می‌دهد. بدون فیلتر هوا، این ناخالصی‌های نامرئی می‌توانند باعث سایش اجزای مختلف داخل موتور شوند که عملکرد ژنراتور را کاهش می‌دهد و می‌تواند منجر به مصرف سوخت بیشتر شود. شرکت پارت دیزل توصیه می‌کند فیلتر هوا را به طور مرتب تعویض کنید. به طور کلی، این به زمان کارکرد ژنراتور شما بستگی دارد، اما باید حداقل هر سال در طول یک سرویس عمومی انجام شود. برای خرید و سفارش فیلتر هوا دیزل ژنراتور مناسب می‌توانید به سایت پارت دیزل مراجعه کنید.

 عملکرد فیلتر هوا دیزل ژنراتور، فیلتر کردن گرد و غبار و ناخالصی موجود در هوا و کشیدن هوای تمیز به داخل سیلندر برای کاهش سایش واحد شاتون پیستون، مکانیزم توزیع سوپاپ و سیلندر است. نیاز اساسی برای انتخاب فیلترهای هوا، راندمان فیلتراسیون بالا، مقاومت کم، عمر طولانی و نگهداری راحت است.

انتخاب فیلتر هوای مناسب دیزل ژنراتور

با توجه به اینکه گرد و غبار موجود در هوا عامل اصلی سایش سرسیلندر، رینگ پیستون، سوپاپ و سایر قطعات متحرک است، هر چه میزان گرد و غبار موجود در ورودی موتور دیزل بیشتر باشد، سایش گازوئیل سریعتر خواهد بود. اگر اندازه ذرات گرد و غبار ورودی موتور بزرگتر از ضخامت لایه روغن بلبرینگ باشد، عمر یاتاقان موتور و رینگ پیستون به طور جدی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. بنابراین، انتخاب دقیق فیلتر هوا دیزل ژنراتور برای عمر مفید موتور دیزل بسیار مهم است. با توجه به کاربرد، فیلتر هوای مورد استفاده در مجموعه دیزل ژنراتور به فیلتر هوای سبک و فیلتر هوای سنگین تقسیم می‌شود. راندمان فیلتر هوای سبک بالای 99.5% است و برای مجموعه دیزل ژنراتور و مجموعه دیزل ژنراتور نیروی محرکه دریایی مناسب است. این عمدتا شامل درپوش فیلتر هوا، پوسته و هسته فیلتر و غیره است.

فیلتر هوا دیزل ژنراتور
فیلتر هوا دیزل ژنراتور

راندمان و ظرفیت فیلتر هوای سنگین بالای 99.9% است که برای ماشین آلات ساختمانی، وسایل نقلیه معدنی و وسایل نقلیه یدک‌کش مخصوص برای استفاده در خارج از جاده مناسب است که در شرایط کاری خاص با گرد و غبار بالا کار می‌کند. فیلتر هوای سنگین عمدتاً از پوسته فیلتر، هسته فیلتر هوای دو مرحله ای و گروه لوله چرخشی و غیره تشکیل شده است. هوای تمیز از فیلتر ایمنی توسط سوپرشارژر و اینترکولر خنک می‌شود و سپس وارد محفظه احتراق موتور دیزل می‌شود تا در احتراق شرکت کند. برای فیلترهای هوای سنگین، خروجی گرد و غبار باید در حین استفاده مرتباً باز شود. مدت زمان شکاف به میزان گرد و غبار موجود در محیط مورد نظر بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: برنامه سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور

تعویض المنت فیلتر هوا ژنراتور

فیلتر هوای مجموعه دیزل ژنراتور نقش مهمی در ژنراتور و نیاز به تعویض منظم دارد. کاربران باید به طور مرتب دیزل ژنراتور را تمیز کرده و فیلتر هوای ژنراتور را تعویض کنند تا از چسبیدن بیش از حد گرد و غبار روی فیلتر جلوگیری شود و در نتیجه مقاومت ورودی افزایش، قدرت موتور کاهش و مصرف سوخت افزایش یابد.

  1. از هوای فشرده برای تمیز کردن گرد و غبار چسبیده به پوسته استفاده کنید.
  2. پوشش فیلتر هوا، عنصر فیلتر و فیلتر ضایعات را بردارید.
  3. محفظه فیلتر هوا دیزل ژنراتور را با یک پوشش تمیز به ورودی کمپرسور بپوشانید تا از ورود گرد و غبار به سیستم ورودی هوا جلوگیری کند.
  4. از هوای فشرده برای تمیز کردن داخل پوسته فیلتر هوا استفاده کنید.
  5. بررسی کنید که فیلتر جدید سالم است و پوشش ورودی کمپرسور را بردارید.
  6. المنت فیلتر جدید را نصب کنید و مطمئن شوید که هر دو انتهای فیلتر هوا به طور قابل اعتماد مهر و موم شده اند و پوشش خالی فیلتر را نصب کنید.
  7. پس از تعویض هسته فیلتر هوا دیزل ژنراتور، مطمئن شوید که فیلتر هوا دارای آب بندی مطمئن در هر دو انتها و عدم نشتی هوا باشد.
به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت