دیزل ژنراتور پرکینز

بازدید: 141 بازدید

آشنایی با ویژگی های دیزل ژنراتور پرکینز

شرکت دیزل ژنراتور پرکینز اولین بار در سال 1932 در بریتانیا تاسیس شده است. در آن دوران اروپا پیشرفت های فراوانی در زمینه ی صنایع کشاورزی، فنی و مهندسی داشت. از این رو لوازم صنعتی مانند دیزل ژنراتور در اروپا مورد استقبال فراوانی قرار می گرفت. پس از چند سال پرکینز با یکی از شرکت های مطرح انگلستان ادغام شد و توانست جایگاه ویژه ای در بازار جهانی فروش دیزل ژنراتور کسب کند. یکی از دلایل اصلی موفقیت دیزل های پرکینز این بود که مهندسان این شرکت فناوری جدیدی را در این دیزل ها ابداع کردند. دیزل های ساخته شده توسط شرکت پرکینز بسیار قدرتمند تر از نمونه های مشابه بازار بودند همچنین وزن آن ها نیز بسیار کاهش پیدا کرده بود. بدین ترتیب توانستند از ژنراتورها داخل ماشین های شخصی و کامیون ها نیز استفاده کنند. ژنراتورهای پرکینز علاوه بر کیفیت بالا تمام استانداردهای جهانی را رعایت می کنند. بدین ترتیب همیشه تقاضای بالایی برای خرید این ژنراتورها وجود دارد.

معرفی دیزل ژنراتور پرکینز

ساختار دیزل ژنراتور پرکینز متشکل از یک دینام است که برای اتصال آن از شفت استفاده می شود. اجزای دیزل ژنراتور بر روی یک قاب فولادی با مقاومت بالا قرار داده می شوند. پانل کنترل مخزن سوخت نیز به این قاب متصل می شود. برای جلوگیری از لرزش دیزل ژنراتور از پایه های ضد لرزش قوی و مستحکم استفاده می شود. تمام بخش های دیزل ژنراتور توسط قطعات فولادی پوشش داده شده اند و دارای پودر ضد خوردگی هستند. ژنراتور پرکینز مجهز به خنک کننده های آبی می باشد. سیستم های موجود در ژنراتور سوخت را به خوبی تصفیه می کنند. بدین ترتیب عمر مفید آن ها به میزان زیادی افزایش پیدا می کند. دیزل ژنراتورها براساس عملکرد به سه دسته تقسیم می کنند عبارتند از:

  •     دیزل ژنراتورهای دریایی که برای کشتی ها استفاده می شوند.
  •     دیزل ژنراتورهای صنعتی که برای لودرها، لیفتراک ها و … استفاده می شوند.
  •      دیزل ژنراتور پرکینز تولید توان

مزایای دیزل ژنراتور پرکینز

دیزل ژنراتور پرکینز ویژگی های زیادی دارد که عبارتند از:

  •     دیزل ژنراتور پرکینز مقاومت و دوام بالایی دارد و از لحاظ اقتصادی بسیار با صرفه است.
  •     قطعات دیزل ژنراتور به نحوی طراحی شده اند که چنانچه نیاز به تعمیر داشته باشند می توان آن ها را به راحتی از جایگاه خود خارج کرد و نسبت به تعویض یا تعمیر آن اقدامات لازم را انجام داد.
  •     با خرید یک ژنراتور پرکینز می توانید از خدمات پس از فروش آن تا مدت ها بهره مند شوید.
  •     تمام مواد اصلی و قطعات دیزل ژنراتور در دسترس هستند.
  •     میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور پرکینز بسیار با صرفه است.

موارد استفاده از دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور پرکینز یک دستگاه پر کاربرد در صنایع مختلف می باشد. از آن جایی که دیزل ژنراتور ها بسیاری از هزینه های برقی را کاهش میدهند و شرایط نصب آنها آسان است امروزه استفاده از دیزل ژنراتورها بسیار رایج شده است. زمانی که برق در یک کارخانه یا شرکت قطع می شود بخش تولید متوقف می شود. بدین ترتیب کارخانه و شرکت متضرر می شود. از این رو شرکت ها از دیزل ژنراتور یا برق پشتیبان برای جلوگیری از توقف تولید استفاده می کنند. ژنراتورها به صورت خودکار با قطع برق فعالیت خود را آغاز می کنند و چنان چه برق مجدد وصل شود ژنراتورها خاموش می شوند. امروزه بسیاری از مراکز تجاری، تفریحی، بیمارستان ها و … از دیزل ژنراتورها استفاده می کنند. شرکت پارت دیزل نمایندگی برند پرکینز در ایران می باشد. شما می توانید محصول مورد نظر خود را از شرکت ما تهیه کنید و از خدمات پس از فروش و گارانتی آن در مواقع لزوم استفاده کنید.

موارد کاربرد دیزل ژنراتور پرکینز

  •     استفاده در جاده ها: از دیزل ژنراتور پرکینز در وسایل مختلف اعم از اتوبوس ها، قطارهای مسافربری، کشتی ها و … استفاده می شود.
  •     استفاده در پرواز: در دهه ی 30 سال 1900 از دیزل ژنراتور به عنوان موتور هواپیما نیز استفاده می شد. همانطور که میدانید دیزل ژنراتور پرکینز از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه می باشد از این رو در هواپیماهای کوچک به جای موتور بنزینی از این ژنراتور ها استفاده می شود.
  •     استفاده در بیمارستان ها: بیمارستان ها داخل شهرها ساخته می شوند و از خدمات شهری و برق شهری استفاده می کنند. بدین ترتیب وجود برق در بیمارستان ها و مراکز درمانی بسیار ضروری می شود. چنانچه برق شهری به هر دلیلی قطع شود فعالیت های بیمارستان نباید متوقف شود از این رو وجود دیزل ژنراتور در بیمارستان ضروری می باشد.

مطالب مرتبط:

دیزل ژنراتور کامینز

اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت