برنامه سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور

بازدید: 247 بازدید

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور ها یکی از پرکاربردترین و قابل اعتمادترین منابع انرژی متناوب هستند. ماهیت بادوام، ساخت مستحکم، عملکرد کارآمد و مقرون به صرفه بودن آن‌ها را به سیستم‌های پشتیبانی در انواع مختلف راه‌اندازی‌های صنعتی و تجاری تبدیل می‌کند. تأسیساتی مانند واحدهای تولیدی، بیمارستان‌ها و سایر ارائه‌دهندگان خدمات اضطراری مشابه که برای کارکرد به برق وابسته هستند، به ژنراتورهای دیزلی متکی هستند. تا اطمینان حاصل کنند که هنگام انتقال برق از شبکه به ژنراتورها هیچ تأخیری وجود ندارد. در حالی که اینها مزایای قابل توجهی هستند که ژنراتورهای دیزلی ارائه می‌کنند. بهترین نکته در مورد آنها این است که تمام این مزایا با تعمیر و نگهداری نسبتاً کم به دست می آیند. هزینه سوخت نسبتاً پایین آنها و توانایی عملکرد حتی در شرایط آب و هوایی سخت باعث افزایش بیشتر ضریب عملکرد آنها می‌شود. برنامه سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور به موقع نه تنها عملکرد قدرتمندی را ارائه می دهد، بلکه تضمین می‌کند که ژنراتور شما در مواقع اضطراری خاموش نشود.

دیزل ژنراتورها نیز مانند هر ماشین دیگری، سهم خود را از فرسودگی و پارگی می‌گذرانند که باید با سرویس و نگهداری به موقع متعادل شود. دیزل ژنراتورها به دلیل دوام (به معنی اندازه گیری طول عمر محصول)، قابلیت اطمینان (یعنی محصول در یک بازه زمانی خاص خراب نمی شود) و مشخصه استحکام (به معنی دوام محصول) نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند. تعمیر و نگهداری منظم دیزل ژنراتور امنیت برق را تضمین می‌کند. چه از دیزل ژنراتور شما برای تولید برق اولیه استفاده شود و چه برای تولید برق اضطراری پشتیبان، بسیار مهم است که دیزل ژنراتور شما بتواند در بار کامل کار کند. به خصوص زمانی که به دلیل قطع برق در یک لحظه از حالت آماده به کار، استفاده شود. شرکت پارت دیزل یک برنامه سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور مفید را به شما خواهد داد. با اطمینان کامل می‌توانید از آن یک دیزل ژنراتور را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: تولید و نصب دیزل ژنراتور سکو نفتی

برنامه سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور
برنامه سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور

برنامه سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور

در هنگام انجام تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور و یا بازرسی‌های 6 ماهه، شرکت پارت دیزل هرگونه ایراد، نشتی، فرسودگی و سایر مواردی را که ممکن است نیاز به آدرس دهی در برگه‌های سرویس/بازرسی داشته باشد، یادداشت می‌کنند که به همراه یک پیشنهاد برای شما ارسال می‌شود.

شرکت پارت دیزل زمان‌بندی تعمیر و نگهداری ژنراتور و برنامه سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور را در زمان مناسب و در صورت امکان مطابق با توصیه‌های سازنده موتور انجام می‌دهد.

نکات مهم در برنامه سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور

  1. تعمیر و نگهداری به موقع: اگر می خواهید دیزل ژنراتور شما عملکرد خوب و ماندگاری طولانی داشته باشد، تعمیر و نگهداری به موقع و روتین ضروری است. علاوه بر این، فیلتر روغن (معروف به فیلتر سوخت)، فیلتر هوا، شمع ها نیز باید به طور منظم بررسی شوند. این نه تنها به شما کمک می‌کند ژنراتور قابل حمل را در شرایط کارکرد خوب نگه دارید، بلکه به شما کمک می‌کند تا هر گونه نقصی را از قبل تشخیص دهید تا در آنجا هیچ غافلگیری ناخوشایندی از خاموش شدن ژنراتور در مواقع اضطراری نداشته باشید. علاوه بر این، می‌توانید فیلترهای هوا را تعویض کنید، فیلترهای سوخت را عوض کنید و کارهای کوچک و در عین حال مهم دیگری را به موقع انجام دهید.
  2. روانکاری: این مهم است که موتور را همیشه به درستی روغن کاری کنید. برای این کار از یک میله اندازه گیری استفاده کنید و اجازه دهید روغن در قسمت های بالایی موتور به سمت داخل میل لنگ تخلیه شود. سپس، دستورالعمل سازنده را دنبال کنید تا طبقه بندی روغن API و ویسکوزیته آن را درک کنید. جدا از این، باید در مورد دفع صحیح فیلترها نیز مطالعه کنید تا به آسیب و مسئولیت زیست محیطی اضافه نکنید.
  3. بررسی سیستم خنک کننده: سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور جزء بسیار مهمی از برنامه سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور است که عملکرد روان و بدون وقفه را تضمین می‌کند.
  4. بازرسی باتری و تمیز کردن اتصالات
  5. تعویض فیلترهای سوخت و روغن
  6. تعویض تسمه‌های فن
  7. حذف و تعویض قطعات فرسوده
  8. نظارت بر سطح سوخت
  9. پولیش و تهویه سوخت
  10. خواندن پانل کنترل و تأیید نشانگر

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت