لرزه گیر دیزل ژنراتور چیست؟

بازدید: 580 بازدید

اهمیت لرزه گیر دیزل ژنراتور:

    لرزه گیر دیزل ژنراتور یا ضربه گیر همان طور که از اسمش پیداست؛ لرزش های ناشی از ژنراتور را کاهش می دهد و از انتقال آن ها به فونداسیون و پایه ی نصب دستگاه جلوگیری به عمل می آورد. همین امر باعث افزایش عمر مفید دستگاه می شود لذا استفاده از آن به شدت توصیه می شود. ضربه گیر بین دیزل و ژنراتور و زیر پایه های آن ها قرار می گیرد. ضربه گیرها انواع مختلفی دارند که در دماها و فشارهای متفاوتی قابلیت تحمل متفاوتی را نیز خواهند داشت. در واقع ضربه گیرها ارتعاشات ناشی از فشار جریان سیال را دریافت کرده و آن ها را دمپ می کنند و به نوعی عمل دمپر را انجام می دهند. هم چنین این لرزه گیرها سر و صدای نشات گرفته از جریان سیال را نیز کاهش می دهند. در ادامه به بررسی موارد زیر می پردازیم:

  • انواع لرزه گیرهای ژنراتورهای دیزلی
  • شرکت پارت دیزل وارد کننده ی انواع ژنراتورهای دیزلی و متعلقات آن
  • نکات پایانی در خصوص اهمیت لرزه گیرها

تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید: خرید سیستم برق اضطراری ساختمان

انواع لرزه گیرهای ژنراتورهای دیزلی:

انواع لرزه گیر دیزل ژنراتور
انواع لرزه گیر دیزل ژنراتور

    در این قسمت انواع لرزه گیر دیزل ژنراتور را با توجه به نوع مواد به کار رفته در ساخت آن مورد بررسی قرار می دهیم:

  • لرزه گیرهای لاستیکی: این لرزه گیرها در مقابل مواد مختلف و خوردگی مقاوم می باشند. هم چنین نارسانا بوده و از نظر برق گرفتگی کاملا ایمن هستند. منتها در دماهای بالا مقاومت خوبی از خود نشان نمی دهند. از لرزه گیرهای لاستیکی برای صنایع شیمیایی، دارویی، نفت، گاز، فولاد، برق و غیره استفاده می شود.
  • لرزه گیرهای فلزی: این لرزه گیرها از فلز یا آلیاژهای فلزی ساخته شده اند که در برابر فشارها و ضربات مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. لازم به ذکر است که این نوع از لرزه گیرها با گذشت زمان دچار خوردگی شده و بافت اولیه ی خود را از دست می دهند. کاربرد لرزه گیرهای فلزی عموما در صنایع و کارخانجات بزرگ مانند پتروشیمی می باشد. از دیگر مشخصات بارز لرزه گیرهای مزبور تحمل دماهای بالا می باشد که مزیت اصلی آن ها محسوب می شود. این لرزه گیرها به شکل آکاردئونی و فنری ساخته می شوند چرا که توانایی تحمل فشار و ضربه ی بیشتری را خواهند داشت.

شرکت پارت دیزل وارد کننده ی انواع ژنراتورهای دیزلی و متعلقات آن:

    شرکت پارت دیزل با سابقه ای درخشان در زمینه ی واردات ژنراتورهای دیزلی، تمامی متلعقات ژنراتورها مانند لرزه گیرها را نیز وارد می کند. پارت دیزل با داشتن تیم حرفه ای و مجرب از کارشناسان خود می تواند به خوبی شما را در خریدتان راهنمایی کند. راه های ارتباطی با کارشناسان پارت دیزل در انتهای سایت ذکر شده است. شما با خرید از پارت دیزل رها نشده و از خدمات ارزشمند پس از فروش این مجموعه نیز برخوردار خواهید شد. گارانتی و ضمانت پس از فروش نیز از جمله مزایای خرید از فروشگاه های معتبر است. پارت دیزل نمایندگی اختصاصی برندهای معتبری مانند پرکینز، استمفورد و ولوو را در اختیار دارد. تمامی خدمات پس از فروش مانند نصب، راه اندازی، سرویس کاری و تعمیر دستگاه توسط تیم مجرب و حرفه ای پارت دیزل انجام می شود.

نکات پایانی در خصوص اهمیت لرزه گیرها:

    علاوه بر اهمیت لرزه گیرها در افزایش عمر دستگاه و بهبود عملکرد آن، عدم استفاده از آن تاثیر مخرب بر روی سلامت افراد مجاور دستگاه می گذارد. یکی از مشکلات رایج در این خصوص تاثیر سوء در شنوایی افراد مجاور دستگاهی است که مجهز به لرزه گیر نیست. از دیگر نکات حائز اهمیت در خصوص لرزه گیرها، طریقه ی نصب و نگهداری از آن است. تمیز کردن ادواری لرزه گیر و نصب بدون خمیدگی از جمله واجبات نصب و نگهداری از آن است.

اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت