دیزل ژنراتور بادوین

بازدید: 360 بازدید

دیزل ژنراتور چیست و چه کاربردی دارد؟

در برخی مکان‌ها مانند بیمارستان‌ها و اماکن صنعتی و اداری، تأمین پیوسته‌ی جریان برق اهمیت زیادی دارد. قطعی برق و خاموش شدن برخی تجهیزات در این مکان‌ها ممکن است صدمات جانی و مالی زیادی را در پی داشته باشد. دیزل ژنراتور یک منبع الکتریکی است که در زمان قطعی جریان برق، جایگزین برق بوده و انرژی مورد نیاز را تأمین می‌کند. این تجهیزات همچنین در پروژه‌هایی مانند انتقال آب و گاز که در نقاط دورافتاده و غیر قابل دسترس به شبکه‌ی برق صورت می‌گیرد، کاربرد دارند. دیزل ژنراتور بادوین (Baudouin) یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین برندهای دیزل ژنراتور است که مورد استفاده‌ی بسیاری از صنعتگران می‌باشد. این محصول در 1918 توسط شرکت چینی و فرانسوی در مارسی فرانسه ساخته شد. طولی نکشید که این برند در بین سه شرکت برتر سازنده‌ی دیزل ژنراتور جهان قرار گرفت. در ادامه‌ قصد داریم شما را با مشخصات و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا کنیم.در ادامه همراه پارت دیزل باشید.

 

 

دیزل ژنراتور بادوین
دیزل ژنراتور بادوین

ویژگی‌ها و مشخصات فنی دیزل ژنراتور بادوین

موتورهای دیزل ژنراتور بادوین که بیشتر با رنگ آبی فلورسنت در بازار مشاهده می‌گردند، مجهز به گاورنر مکانیکال بوده و با ژنراتورهای استنفورد کوپله می‌شوند. ساختار این دسته از تولیدات به گونه‌ای است که در برابر شرایط محیطی و آب و هوایی مختلف سازگاری بالایی دارند. قرار گرفتن در گرما یا سرمای زیاد و رطوبت شدید نقصی در کارایی آن ایجاد نمی‌کند و در طول عمر این محصول مؤثر واقع نمی‌شود. این ژنراتورها قادرند برق تک فاز که بیشتر مناسب منازل و برق سه فاز برای محیط‌های صنعتی و تجاری تولید کنند. سیستم خاموش‌کننده و کنترل سرعت از دیگر ویژگی‌هایی است که از دستگاه در برابر برخی عوامل محافظت می‌کند. در طراحی این ژنراتورها تمامی موارد و استانداردهای جهانی رعایت شده که به طور خلاصه به آن اشاره می‌کنیم:

  • مجهز به موتور توربو شارژ
  • سیم‌پیچی تمام مس
  • فرکانس 50 هرتز
  • مشخصات درجه سختی با IP23
  • مجهز به عایق H
  • مصرف سوخت پایین
  • دارای سیستم خنک‌کننده
  • سیستم روغن‌کاری پیشرفته
  • سیستم ورودی و خروجی هوا
  • سیستم مجهز به پمپ سوخت الکترونیکی
  • دارای محافظ عایق حرارتی
  • دارای سیستم کنترل و عیب‌یابی هوشمند
  • دارای فیلتر روغن با جریان چرخشی
  • صدا و لرزش پایین دستگاه

بیشتر بخوانید: ژنراتور لینز

نحوه‌ی نصب و نگهداری دیزل ژنراتور بادوین

با وجود این‌که دیزل ژنراتور بادوین با شرایط محیطی مختلف سازگاری دارد، اما بهتر است در مکانی خشک و عاری از رطوبت نصب شود. همچنین باید آن را در محیطی قرار دهید که از نفوذ حشرات و هر گونه ماده‌ی اشتعال‌زا به دور باشد. دیزل ژنراتور بهتر است دور از محل زندگی و رفت‌وآمد افراد نصب شود؛ زیرا دودهای حاصل از کار دستگاه برای انسان مضر و آسیب‌زا می‌باشد. برای این منظور بهتر است یک محوطه‌ی مستقل و دور از دسترس برای آن در نظر بگیریم. در فضایی که چند دستگاه قرار است نصب شود، بهتر است حداقل به اندازه‌ی دو متر از یکدیگر فاصله داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

دیزل ژنراتور بادوین
دیزل ژنراتور بادوین

دیزل ژنراتور بادوین هر چند وقت یکبار نیاز به سرویس‌های دوره‌ای زیر نظر متخصصان دارد. نگهداری از دیزل ژنراتور روند پیچیده‌ای ندارد. زیرا دستگاه دارای سیستم خاموش‌کننده است و در صورت بروز هر گونه مشکلی به طور خودکار خاموش می‌شود. فراموش نکنید در صورت خاموش شدن دستگاه، خود اقدام به راه‌اندازی مجدد آن نکنید و برای این کار از یک متخصص کمک بگیرید.

سخن آخر

دیزل ژنراتور بادوین از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین دیزل‌های ژنراتور در جهان به شمار می‌رود. قطعات محصولات این برند به راحتی قابل دستیابی می‌باشد. محصولات برند بادوین با کیفیت و دوام بالایی که دارد، در بیش از 130 کشور جهان مورد اطمینان صنعتگران واقع شده است. صنایع پارت دیزل سال‌هاست که فعالیت خود را در زمینه‌ی واردات و عرضه‌ی انواع دیزل ژنراتورهای ولوو، پرکینز، کامینز و استانفورد آغاز کرده است. شرکت پارت دیزل با چندین سال دانش و تجربه و با در اختیار داشتن مهندسان و متخصصان با تجربه در زمینه‌ی واردات، تولید و عرضه‌ی انواع دستگاه‌های مولد برق خدمات خود را ارائه می‌دهد.

https://pleavinpower.co.uk/news/how-does-a-diesel-generator-work/

https://www.cdpower.com.au/explanation-of-diesel-generators/

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت