دیزل ژنراتور ولوو

بازدید: 124 بازدید

آشنایی با ویژگی های دیزل ژنراتور ولوو

دیزل ژنراتور ولوو یکی از برندهای معتبر جهان می باشد. این ماشین از ترکیب موتور دیزلی و ژنراتور الکتریکی ساخته شده است و وظیفه ی اصلی آن تولید برق می باشد. زمان هایی که سیستم برق شهری دچار مشکل میشود دیزل ژنراتور، برق مورد نیاز واحدهای تجاری، کارخانه ها و سایر فضاهای داخل یا خارج شهری را تامین می کند. شرکت ولوو اولین بار در یکی از شهرهای سوئد فعالیت خود را آغاز کرد. دیزل ژنراتورهای ساخت شرکت ولوو به دلیل ویژگی هایی که دارند نسبت به سایر برندهای جهانی محبوبیت بیشتری هم دارند. برخی از ویژگی های ژنراتور ولوو عبارتند از: کیفیت ساخت و طراحی بسیار زیبا می باشد. ژنراتورهای ولوو از دوام و عمر طولانی برخوردار هستند. قیمت سوخت دیزل نسبت به سایر سوخت ها پایین تر است.

نحوه ی کار دیزل ژنراتور ولوو

دیزل ژنراتور ولوو با سوخت فسیلی کار می کند. موتور دیزلی از طریق تکنیک احتراق داخلی نیروی لازم را تولید می کند. روش کار دیزل ژنراتور با انواع دیگر موتورهایی که نیروی خود را از طریق احتراق خارجی تامین می کنند متفاوت است. دیزل ژنراتورها با احتراق داخلی انرژی کمتری را به هدر می دهند. بدین ترتیب موتورها با احتراق داخلی بازدهی بالاتری نسبت به موتورها با احتراق خارجی دارند. در واقع با توجه به ساختار دیزل ژنراتورها می توان گفت که این موتور ها نسبت به موتورهای بنزینی عملکرد و بازدهی بهتری دارند. موتورهای دیزلی در مقایسه با موتورهای بنزینی انرژی بیشتری دارند و میزان اصطکاک آن ها کمتر می باشد.

آشنایی با اجزای اصلی دیزل ژنراتور ولوو

دیزل ژنراتور ولوو از بخش های مختلفی تشکیل شده است. در این قسمت به معرفی اجزای اصلی ژنراتور می پردازیم.

  •     مخزن سوخت ژنراتور ولوو: ژنراتور سوخت مورد نیاز خود را از مخزن تامین می کند.
  •     خنک کننده ژنراتور: هر چقدر ژنراتور بیشتر کار کند دمای آن افزایش پیدا می کند از این رو یک سیستم خنک کننده به خوبی می تواند دمای ژنراتور را کاهش دهد و از احتراق و انفجار ژنراتور جلوگیری کند.
  •     روغن کاری: برای این که ژنراتور همیشه بتواند به خوبی وظایف خود را انجام دهد باید اجزای آن را روغن کاری کرد.
  •     اگزوز دیزل ژنراتور ولوو: اگزوز صدای زیاد ژنراتور را به میزان زیادی کاهش می دهد.
سوخت فسیلی ژنراتور ولوو
سوخت فسیلی ژنراتور ولوو

ویژگی های دیزل ژنراتور ولوو چیست؟

  •     فاقد لرزش: دیزل ژنراتور ولوو به هنگام فعالیت هیچ گونه لرزشی ندارد و به آرامی کار می کند. این دیزل ژنراتور برخلاف سایر ژنراتورها صدای بسیار کمی دارد و آلودگی صوتی کمی ایجاد می کند.
  •     راحتی نصب: دیزل های ولوو موتور قدرتمندی دارند که به آسانی نصب و راه اندازی می شوند.
  •     در دسترس بودن قطعات برند ولوو: برخی از انواع ژنراتورها شاید به اندازه ی ولوو پرقدرت باشند اما قطعات آن ها در صورت خرابی به راحتی یافت نمی شوند. مشتریان ژنراتور برند ولوو از بابت تهیه ی قطعات هیچ نگرانی ندارند. قطعات برند ولوو را به راحتی می توانید از نمایندگی های شرکت ولوو تهیه کنید. شرکت پارت دیزل یکی از نمایندگی های فعال برند ولوو می باشد. شما می توانید علاوه بر تهیه ی ژنراتور از خدمات پس از فروش و گارانتی طولانی مدت ولوو در شرکت پارت دیزل بهرمند شوید.

مزایای دیزل ژنراتور شرکت ولوو

دیزل ژنراتور ولوو مجهز به بوش سیلندر می باشد. این قطعه تاثیر زیادی در عمر طولانی و کیفیت بالای ژنراتور دارد. یکی از مزایای اصلی ژنراتور ولوو قابلیت تعویض سوپاپ آن می باشد. بسیاری از برندهای ژنراتور با وجود مزایای فراوان فاقد این ویژگی هستند. از این ژنراتور می توانید در آب و هوای مختلف استفاده کنید. در واقع ژنراتورهای ولوو مقاومت بالایی در مقابل آب و هوای خیلی سرد و خیلی گرم دارند. ژنراتورهای ولوو نسبت به ژنراتورهای سایر برندها از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. طراحی ژنراتورهای ولوو بسیار زیبا و با کیفیت می باشد. میزان مصرف سوخت این ژنراتورها بسیار پایین است.

نکاتی که باید به هنگام استفاده از ژنراتورهای ولوو به آن توجه کنید

با وجود این که دیزل ژنراتور ولوو از کیفیت و ایمنی بالایی برخوردار است به هنگام کار با آن باید به نکاتی توجه کنید. به عنوان مثال دیزل ژنراتور نباید مدت زمان زیادی بیکار یا کم کار باشد در این صورت ژنراتور دچار ایراداتی می شود که عبارتند از: ممکن است مصرف روغن افزایش پیدا کند، ژنراتور دچار نشتی سوخت و نشتی روغن شود. احتمال رسوب کربن روی قطعات ژنراتور وجود دارد. ممکن است دمای احتراق کاهش پیدا کند که همین امر موجب سوخت ناقص می شود.

مطالب مرتبط: دیزل ژنراتور پرکینز

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت