دیزل ژنراتور دویتس

بازدید: 104 بازدید

آشنایی با ویژگی های دیزل ژنراتور دویتس

دیزل ژنراتور دویتس ساخت یک شرکت آلمانی در شهر کلن می باشد. در سال 1864 شرکت دویتس تاسیس شد. این شرکت در ابتدا به تولید موتورهای کشتی می پرداخت در واقع بعد از حدود 30 سال کار ساخت دیزل ژنراتور را آغاز کرد. در سال های بعد شرکت دویتس مهندسین خبره و حرفه ای را در شرکت خود استخدام کرد و با تکیه به نیروهای زبده خود توانست جایگاه مناسبی را در بازارهای جهانی کسب کند. امروزه محصولات شرکت دویتس به کشورهای مختلفی در جهان صادر می شود. شرکت دویتس برای اولین بار فناوری موتورهای چهار زمانه را به دنیا معرفی کرد. یکی از ویژگی های اصلی دیزل ژنراتورهای ساخت دویتس این است که استانداردهای آلایندگی اروپا را به خوبی رعایت می کند. میزان قدرت و گشتاوری دیزل ژنراتورها نیز بسیار بالا می باشد.

ویژگی های دیزل ژنراتور دویتس

  •     قدرت بالای دیزل ژنراتور دویتس: شرکت دویتس ژنراتورهای خود را بسته به نوع کاربرد در توان های مختلفی تولید می کند. قدرت و توان یک ژنراتور مناسب بیمارستان با یک کارخانه کاملا متفاوت می باشد.
  •     کیفیت بالای قطعات: قطعات مورد استفاده ی دیزل ژنراتور دویتس از کیفیت، دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند.
  •     کاهش مصرف سوخت: دیزل ژنراتورهای دویتس به نحوی طراحی شده اند که سوخت کمتری را نسبت به سایر ژنراتورها مصرف می کنند.
  •     عمر بالا: دیزل ژنراتورهای شرکت دویتس بسیار با کیفیت هستند به طوری که برای سالیان متمادی می توانید از آن ها استفاده کنید.
  •     شرکت دویتس از فناوری در ساخت ژنراتورها استفاده کرده است که میزان آلودگی را تا حد زیادی کاهش می دهد. از این ژنراتورها می توانید در شرایط سخت نیز استفاده کنید. بدین ترتیب در آب و هوای خیلی گرم و خیلی سرد نیز ژنراتورها بازدهی مناسبی دارند.

نکاتی برای نگهداری از دیزل ژنراتور دویتس

  •     میزان آب اضافی موجود در دیزل ژنراتور دویتس باید به طور مرتب خارج شود. سطح مایع الکترولیتی باتری نیز باید هر دو روز یکبار بررسی شود.
  •     سوپاپ و انژکتور ژنراتورها باید هر 200 تا 300 ساعت بررسی شوند.
  •     تسمه ی انتقال دیزل ژنراتور در صورت ایراد باید سریعا تعویض شود. هر دو روز یک بار باید مخزن سوخت ژنراتور تمیز شود.
  •     ژنراتورها را باید به طور مرتب روغن کاری کرد. به طور کلی سالی یک بار باید روغن دیزل ژنراتور دویتس تعویض شود.
  •     انژکتور سوخت برای کارکرد مناسب باید فاقد هرگونه آلودگی باشد.
  •     چنانچه شمع ژنراتور دچار مشکل شود عمل جرقه زنی به خوبی انجام نمی گیرد. بدین ترتیب بهتر است هرچند وقت یکبار شمع و فیلتر ژنراتور تعویض شود. فیلتر هوا مانع نفوذ گرد و غبار به داخل موتور می شود از این رو تعویض فیلتر هوا هر شش ماه یکبار به عملکرد بهتر ژنراتور کمک می کند.

اجزای تشکیل دهنده ی دیزل ژنراتور دویتس

  •     دینام: دینام یکی از اجزای اصلی دیزل ژنراتور دویتس می باشد و وظیفه ی آن تبدیل ورودی مکانیکی به خروجی الکتریکی می باشد. قسمت اصلی دینام، قطعه ای به نام روتوری است . روتور و آهن ربا میدان مغناطیسی لازم برای ژنراتور را ایجاد می کنند.
  •     سیستم سوخت: مخزن سوخت ژنراتورها ظرفیت های مختلفی دارند و بین 6 تا 8 ساعت سوخت مورد نیاز مخزن را تامین می کنند. برخی از اجزای سیستم سوخت عبارتند از: لوله تهویه، پمپ سوخت، انژکتور و …
  •     اگزوز دیزل ژنراتور دویتس: سوخت دیزل ژنراتور دودهای شیمیایی و خطرناکی تولید می کند. اگزوز وظیفه ی خروج گازهای خطرناک را به عهده دارد.
  •     کنترل پنل: وظیفه ی کنترل پنل این است که در زمان قطع برق شهری به طور خودکار جریان برق ژنراتور را به کار بیندازد.
  •     سیستم خنک کننده: دیزل ژنراتور دویتس برای جلوگیری از آسیب دیدگی قسمت های مختلف دستگاه بر اثر گرمای زیاد از سیستم خنک کننده استفاده می کند.

 کاربرد دیزل ژنراتور شرکت دویتس

دیزل ژنراتور دویتس در فضاهایی که نیاز به برق ضروری است استفاده می شود. تمام بیمارستان ها مجهز به دیزل ژنراتور هستند. بدین ترتیب اگر به هر دلیلی برق بیمارستان قطع شود ژنراتورها وظیفه ی تامین برق را به عهده می گیرند. در کارخانه ها و کارگاه های کوچک نیز برای جلوگیری از توقف چرخه ی تولید از ژنراتور استفاده می شود. ژنراتورهای مورد استفاده در واحد های تجاری، صنعتی، درمانی، مسکونی و اداری از لحاظ حجم سوخت با یکدیگر متفاوت هستند. شرکت پارت دیزل نمایندگی ژنراتورهای شرکت دویتس در ایران می باشد. می توانید ژنراتور مورد نظر را با توجه به نیازهای خود از شرکت ما تهیه کنید.

مطالب مرتبط: دیزل ژنراتور ولوو

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت