کوپله کاری دیزل ژنراتور

بازدید: 679 بازدید

به طور کلی دیزل ژنراتورها از دو بخش مجزا تحت عنوان ژنراتور و موتور تشکیل شده اند. در فرایند تولید دیزل ژنراتور این قسمت ها و سایر بخش های موتور برق تحت فرایندی تخصصی به یکدیگر متصل می شوند. این فرایند تخصصی را تحت عنوان کوپله کاری دیزل ژنراتور می نامند. نکته مهمی که در فرایند کوپله کاری باید به آن توجه نمود این است که عموما برندهای سازنده موتورها و ژنراتور با یکدیگر متفاوت هستند. در فرایند کوپله کاری متخصصینی که این فرایند را اجرایی می نمایند باید به مواردی مانند انتخاب برند مشابه موتور و ژنراتور توجه کنند. این امر می تواند در ایجاد توان مورد نیاز کاربران کمک شایانی نماید.

در نهایت فرایند کوپله کاری شامل اتصال موتور، ژنراتور، تابلو کنترل کننده موتور برق و شاسی های اتصال دهنده کلی سیستم می باشد. یکی از برندهای داخلی که فرایند کوپله کاری را به صورت تخصصی اجرایی می کند شرکت پارت دیزل می باشد. این کمپانی با در نظر گرفتن کیفیت و سازگاری محصولات و بنا بر نیاز کاربران فرایند کوپله کاری دیزل ژنراتور را مدیریت می نماید.

بررسی ژنراتورهای کوپله فابریک

کوپله کاری دیزل ژنراتور فرایندی می باشد که در آن اتصال بین سایر بخش های موجود در یک موتور برق را اجرایی می نمایند. در صورتی که فرایند کوپله کاری موتور برق در خارج از کشور صورت پذیرفته باشد به دیزل ژنراتورهای تولید شده ژنراتورهای کوپله فابریک می گویند. البته هیچ برند تخصصی که در زمینه تولید ژنراتور و موتور فعال می باشد عمل کوپله کاری را شخصا اجرا نمی کند.

در نتیجه عموما اجرای فرایند کوپله کاری دیزل ژنراتور توسط شرکت های دیگر به جز برند اصلی تولید کننده موتور و ژنراتور اجرایی می شود. در گذشته که موتورها دارای طراحی خاصی بودند و نیاز بود تا موتور و ژنراتور توسط کوپله کاران هم محور شوند اجرای فرایند کوپله کاری توسط شرکت های تخصصی اروپا و آمریکا اجرا می شد. اما تغییر در تکنولوژی تولید موتور و ژنراتور این امکان را برای سایر کوپله کاران فعال در کشورهای دیگر نیز فراهم نمود تا در این رقابت ایفای نقش کنند. به خاطر داشته باشید که گاهی نام کوپله فابریک می تواند برای مصرف کنندگان بسیار گمراه کننده باشد. به شکلی که امروزه بسیاری از کشورهایی که از دانش تخصصی پایینی نیز برخوردار می باشند دست به تولید ژنراتورهای کوپله فابریک می زنند و آنها را در اختیار کاربران ایرانی قرار می دهند. گاهی نیز مشاهده می شود که تولید این وسایل با کیفیت بسیار پایین صورت می پذیرد.

کوپله کاری
کوپله کاری

بررسی مراحل اجرایی کوپله کاری دیزل ژنراتور

برای اجرای فرایند کوپله کاری دیزل ژنراتور استانداردهایی از پیش تعیین شده ای وجود دارد که عموما کوپله کاران بر اساس آنها عمل می کنند. اولین نکته ای که متخصصان در زمان کوپله کاری به آن توجه میکنند انتخاب مناسب بلبرینگ ژنراتور در موتور برق می باشد. در واقع معمولا کوپله کاران از ژنراتورهای تک بلبرینگ و یا جفت بلبرینگ در فرایند کوپله کاری استفاده می کنند. یکی از موارد مهم دیگر در فرایند کوپله کاری انتخاب کوپلینگ و واسط مناسب در ژنراتورهایی جفت بلبرینگ است.

موارد مهم در زمان کوپله کاری ژنراتور های تک بلبرینگ

کوپله کاری دیزل ژنراتور
کوپله کاری دیزل ژنراتور

زمانی که فرایند کوپله کاری دیزل ژنراتور برای ژنراتورهای تک بلبرینگ اجرایی می شود کاربران باید نکات متعددی را در نظر داشته باشند. یکی از موارد مهم در زمان کوپله کردن ژنراتور تک بلبرینگ برابر بودن قطر فلنج بلبرینگ با پوسته فلایویل می باشد. در این شرایط فرایند کوپله کاری با استفاده از پیچ و مهره مدیریت می شود.

در صورتی که قطر فلنج ژنراتور با پوسته فلایویل برابر نباشد باید فرایند کوپله کاری دیزل ژنراتور با دقت بسیار بالایی صورت پذیرد. زیرا عدم برابری و کوچکترین خطای محاسباتی در زمان کوپله کردن ژنراتورهای نا برابر می تواند سبب ایجاد خسارت فراوان به ژنراتور شود. در نتیجه توصیه می شود تا فرایند کوپله کاری دیزل ژنراتور در شرکت های تخصصی مانند پارت دیزل و توسط افراد متخصص و با تجربه این مجموعه ها صورت پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت