خرید لوازم یدکی و قطعات دیزل ژنراتور

بازدید: 289 بازدید

ضرورت خرید لوازم یدکی و قطعات دیزل ژنراتور

لوازم یدکی قطعاتی هستند که در دستگاه به کار می‌روند و امکان تعویض دارند. پس از مدتی، برخی از قطعات ژنراتور ممکن است دچار آسیب‌دیدگی و فرسودگی شوند. در این حال باید برای خرید لوازم یدکی و قطعات دیزل ژنراتور اقدام و قطعات سالم را جایگزین آن کنید. برای تهیه‌ی قطعه‌ی مورد نظر، بهتر است با قطعات دستگاه آشنا باشید و اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید. در این شرایط و با دقت و در نظر داشتن کیفیت قطعات یدکی، مجبور نخواهید شد هزینه‌های اضافی پرداخت کنید. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم شما را با برخی از این قطعات آشنا کنیم ، در ادامه همراه پارت دیزل باشید.

خرید لوازم یدکی و قطعات دیزل ژنراتور
خرید لوازم یدکی و قطعات دیزل ژنراتور

انواع لوازم و قطعات یدکی ژنراتور برق

در حالت کلی می‌توان لوازم و قطعات یدکی ژنراتور برق را در سه دسته‌ی قطعات الکترونیکی، موتوری و جانبی تقسیم‌بندی کرد. جهت خرید لوازم یدکی و قطعات دیزل ژنراتور با کارشناسان صنایع پارت دیزل تماس بگیرید و قطعات مورد نیازتان را با بهترین کیفیت تهیه نمایید. برخی از مهم‌ترین قطعات و لوازم یدکی دیزل‌های ژنراتور به شرح زیر است:

  • دینام (مولد): دینام یا مولد از دو بخش به نام‌های استاتور و روتور تشکیل شده است. این قطعات شامل مجموعه‌ای از سیم‌پیچ‌ها هستند و انرژی مکانیکی را به الکتریسیته تبدیل می‌کنند.
  • باتری دیزل ژنراتور: باتری، نیروی الکتریکی مورد نیاز برای راه‌اندازی و روشن کردن دستگاه را تأمین می‌کند. طول عمر و ماندگاری باتری به عواملی مانند تاریخ خرید، وزن الکترولیت هر سلول و یا افزودن آب و الکترولیت به طور مناسب بستگی دارد.
  • سیستم خنک‌کننده: سیستم سردکننده با خنک نگه‌داشتن موتور در حین کار از دستگاه دیزل ژنراتور محافظت می‌کند و موجب افزایش طول عمر آن می‌شود. این بخش به طور معمول پس از هر 2000 ساعت کاری دستگاه، باید مورد بازرسی و پاکسازی قرار بگیرد.
  • برد کنترل: این قطعه یک رابط کاربری به حساب می‌آید و اپراتور به وسیله‌ی آن می‌تواند به کنترل و تنظیم بخش‌های مختلف دستگاه بپردازد.
  • تسمه‌ی دیزل ژنراتور: این قطعه از مواد انعطاف‌پذیر تشکیل شده است و دو یا چند بخش متحرک در دستگاه را به هم متصل می‌کند.
خرید لوازم یدکی و قطعات دیزل ژنراتور
خرید لوازم یدکی و قطعات دیزل ژنراتور

فیلترها از مهم‌ترین لوازم و قطعات یدکی ژنراتور

فیلترها از جمله قطعاتی هستند که در خرید لوازم یدکی و قطعات دیزل ژنراتور در اولویت قرار می‌گیرند.

  • فیلتر هوا: این قسمت از دستگاه، هوای آلوده را تصفیه می‌کند و با کاهش مصرف سوخت، موجب افزایش طول عمر و راندمان دستگاه می‌گردد. چنانچه فیلترها به موقع تعویض شوند، از عواملی مانند گرم شدن بیش از حد دستگاه، شکستن سوپاپ‌ها، ساییدگی قطعات و گرفتگی منافذ موتور جلوگیری می‌شود. به طور متوسط می‌توان گفت که زمان مناسب برای تعویض فیلتر هوا پس از هر 400 ساعت کاری دستگاه می‌باشد.
  • فیلتر گازوئیل: وظیفه‌ی این فیلتر، تصفیه‌ی گازوئیل مصرفی دستگاه بوده و از ورود آلاینده‌هایی که سبب بروز مشکلاتی در دستگاه می‌شود، جلوگیری می‌کند.
  • فیلتر روغن: این فیلتر، روغن تمیز و تصفیه شده را به بخش‌های گوناگون موتور ژنراتور می‌رساند و مانع از ساییدگی و پارگی برخی قطعات دستگاه می‌شود. به مرور زمان پسماندها و ناخالصی‌های موجود در روغن، درون فیلتر انباشته می‌شوند. این امر، عملکرد فیلتر روغن را مختل کرده و با ورود روغن کثیف و آلوده به دستگاه، قطعات دچار آسیب می‌شوند. بهتر است پس از هر 100 الی 150 ساعت کاری دستگاه، نسبت به تعویض فیلتر روغن اقدام شود.
  • فیلتر سوخت: فیلترهای سوخت مانع از ورود گرد و غبار و آلودگی‌ها به داخل موتور دستگاه می‌شوند. به طور متوسط می‌توان گفت زمان مناسب برای تعویض فیلترهای سوخت پس از هر 500 ساعت کاری دستگاه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین مارک دیزل ژنراتور برق

برای نگهداری از قطعات و لوازم یدکی، دستورالعمل‌های مراقبتی را به خوبی رعایت کنید. هنگام خرید لوازم یدکی و قطعات دیزل ژنراتور، ویژگی‎‌ها و مشخصات دستگاه خود را در نظر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با بخش تعمیر و تأمین قطعات یدکی پارت دیزل تماس بگیرید. صنایع پارت دیزل در زمینه‌ی واردات، تولید، فروش‌ و خدمات پس از فروش انواع دیزل ژنراتور ولوو، پرکینز، کامینز و استمفورد در خدمت صنعتگران می‌باشد.

اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت