تابلو امرجنسی موتور برق

بازدید: 833 بازدید

قطع برق عامل اصلی وقوع پدیده های خسارت زا در فرایندهای اقتصادی که برق نیروی محرک در آن است می باشد. قطع برق در هنگام اجرای یک فرایند صنعتی می تواند چرخه تولید را مختل کند و در نهایت سبب بروز خسارات شدید اقتصادی شود. معمولا کاربرانی که از موتور برق استفاده می کنند عموما نصب تابلو امرجنسی موتور برق را نیز در اولویت های خود قرار می دهند.

شرکت پارت دیزل یکی از شرکت های معتبر داخلی در زمینه تامین و عرضه انواع تجهیزات صنعتی می باشد. دیزل ژنراتور، کانوپی دیزل ژنراتور و همچنین تابلو امرجنسی موتور برق بخشی از محصولات عرضه شده توسط این شرکت هستند. این مجموعه صنعتی همواره در تلاش است تا بهترین و با کیفیت ترین محصولات را با قیمتی کاملا مناسب در اختیار کاربران خود قرار دهد. تامین امنیت و بهره گیری از حداکثر توان تجهیزاتی مانند دیزل ژنراتورها از اولویت های کاری ما در مجموعه پارت دیزل می باشد.

معرفی تابلو امرجنسی موتور برق به عنوان یک محصول کاربردی

نصب مجدد برق در زمان قطع آن به وسیله دستگاه های کنترل کننده ای مانند تابلو امرجنسی موتور برق صورت می گیرد. زمانی که شبکه با قطعی برق مواجه می شود تابلو موتور برق با راه اندازی فعالیت ژنراتور سبب اتصال مجدد برق می شود. این امر نیز از بروز خسارات مادی به مجموعه جلوگیری خواهد نمود. تابلو های کنترلی در موتور برق عموما با موازی نمودن جریان برق شهری با استفاده از ژنراتور یا ups فعالیت می نماید.

در زمان بروز قطعی برق جاری در شبکه انتقال برق شهری تابلو امرجنسی موتور برق ژنراتور موجود در شبکه را فعال می کند و این امر سبب تولید مجدد برق و راه اندازی دستگاه هایی که برای فعالیت به نیروی الکتریکی نیاز دارند می شود.

بررسی انواع سیستم های کنترل کننده برای راه اندازی مجدد ژنراتور

تابلو موتور برق به دو صورت دستی و اتوماتیک فعالیت خود در زمینه راه اندازی ژنراتور را مدیریت می کند. در روش دستی برای راه اندازی ژنراتور حضور اپراتور دستگاه الزامی می باشد. در این شرایط اپراتور با روشن نمودن سیستم کنترل کننده در تابلو به راه اندازی ژنراتور کمک می نماید. در نتیجه برای راه اندازی ژنراتور و تولید برق کاربران به بازه زمانی کوتاهی نیاز دارند. در این شرایط برای تبدیل نمودن انرژی مکانیکی ژنراتور به انرژی الکتریکی مدت زمانی کوتاهی صرف می شود.

این در حالی است که در حالت اتوماتیک تابلو امرجنسی موتور برق با بروز قطعی برق شهری سیستم به صورت اتوماتیک فعالیت ژنراتور را کنترل می کند. در نتیجه کاربران برای مدیریت برق در زمان قطعی آن نیاز به استفاده از تابلو موتور برق دارند. کنترل اتوماتیک شبکه استفاده از تابلو امرجنسی موتور برق الزامی می باشد.

بررسی بخش های متعدد موجود در تابلو موتور برق

در واقع تابلو موتور برق ساختاری کاملا مشابه کمد دارد که تجهیزات کنترل کننده در آن نصب می شود. در نتیجه تابلو موتور برق از بخش های متفاوتی مانند کلید هوایی، کنتاکتور و همچنین کلید اتوماتیک کامپکت تشکیل شده است.

بررسی کاربرد این تجهیزات

شاید برای برخی این پرسش پیش آید که اصلا تابلو موتور برق چه کاربردی دارد. پاسخ به این سوال بسیار ساده می باشد همانگونه که از اسم تابلو امرجنسی موتور برق نیز مشخص است این وسیله دارای نقش کنترل کننده جریان برق در زمان بروز شرایط بحرانی می باشد. در واقع در شرایطی که برق شهری بنا بر هر دلیلی قطع می شود و قطعی برق تاثیر مستقیمی بر فرایندهای اقتصادی دارد تابلو امرجنسی موتور برق به کمک کاربران می آید. تابلو موتور برق با فعال نمودن ژنراتور، برق مورد نیاز کاربران را فعال و به سیستم انتقال می دهد. از دیگر کاربردهایی که می توان برای تابلو موتور برق نام برد کنترل قطع و وصل نمودن جریان برق در پایان روزهای کاری مجموعه می باشد. برای مثال می توان به قطع برق در پایان هفته و روزهای تعطیل اشاره نمود. البته برای دستیابی به این امر استفاده از تجهیزات پیشرفته کنترل کننده الزامی می باشد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت