عیب یابی دیزل ژنراتور

بازدید: 78 بازدید

عیب یابی دیزل ژنراتور، پروسه ای پیچیده به حساب می آید که از نظر مکانیکی افراد را تا حد قابل توجهی به خود درگیر می نماید. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر مدل های زیادی از انواع ژنراتور در بازار موجود بوده و هر کدام از این مدل ها نیز با یک سری مشخصات ویژه در اختیار مشتریان قرار می گیرند. آشنایی با خرابی های رایج موجود در یک دیزل ژنراتور و راه های موجود برای رفع آن به شما کمک می کند تا در بهترین حالت ممکن نسبت به جلوگیری از مشکل اقدام نمایید. امروز ما قصد داریم تا تکنیک های عیب یابی یک دیزل ژنراتور را بررسی کنیم. پس با ما همراه شوید.

مشکلات رایج یک دیزل ژنراتور چیست؟

قبل از مرور مراحل عیب یابی دیزل ژنراتور، بیایید به چند مورد از رایج ترین خرابی های این وسیله هم نگاهی بیندازیم. به صورت کلی، دیزل ژنراتور های موجود در بازار های داخلی ایران می توانند با یک سری آسیب های شایع مواجه شوند. لیست زیر حاوی این موارد است.

  • اتمام سوخت دیزل ژنراتور: این مشکل به خاطر وجود نشتی یا آسیب دیدن بدنه دیزل ژنراتور ایجاد شده و به شدت چالشی می باشد.
  • آسیب دیدن سیستم خنک سازی: اگر هیتر موجود در سیستم خنک سازی دیزل ژنراتور خراب شود، کل عملکرد این وسیله با اختلال مواجه خواهد شد.
  • آسیب دیدن باتری: باتری یک دیزل ژنراتور می تواند چهار سال عمر کند. استفاده از روش های مناسب برای افزایش طول عمر این وسیله، همواره بازدهی مطلوبی را به همراه دارد.
  • وجود هوا در سوخت: وجود هوا در سیستم های سوخت رسانی یک دیزل ژنراتور می تواند روی بازدهی این کالا تاثیرات منفی داشته باشد.

مراحل عیب یابی دیزل ژنراتور

تعمیر دیزل ژنراتور
تعمیر دیزل ژنراتور

حال که مقدمات را پشت سر گذاشتیم، می توانیم به سراغ مراحل عیب یابی دیزل ژنراتور برویم. هنگام عیب یابی در اولین مرحله شما باید به علائم توجه داشته باشید. خرابی های موجود در هر سیستم مکانیکی یک سری علائم خاص را از خود بروز می دهند. مثلا اگر باتری دیزل ژنراتور خراب شود، این کالا بازدهی سابق را به همراه نداشته و هنگام انتقال انرژی برق، با مشکل مواجه می شود. پس از بررسی دقیق علائم و مشخص شدن زمان بروز آنها، شما باید به سراغ قطعه های درگیر بروید.

مثلا زمانی که از موتور صدای کوبیدن می آید، قطعا مشکل مربوط به قطعات درونی همان قطعه می باشد. این مورد از مراحل عیب یابی دیزل ژنراتور می توانند روند استفاده از این دستگاه کاربردی را تا حد قابل توجهی تحت تاثیر خود قرار دهند. در سومین مرحله شما باید قطعه خراب را باز کنید و علت خرابی را بیابید. در نهایت شما با جایگزین کردن قطعات آسیب دیده یا تعمیر و سرویس آنها، می توانید سلامتی را به ژنراتور خود برگردانید.

بهترین راه تعمیر دیزل ژنراتور کدام است؟

آیا شما هم به دنبال خرید یا تعمیر دیزل ژنراتور هستید؟ حتما می دانید که راه های زیادی برای دنبال کردن این پروسه جلوی پایتان قرار دارد. به خاطر داشته باشید که امروزه تیم های سوم شخص زیادی در زمینه عرضه یا تعمیر دیزل ژنراتور فعالیت می کنند. اگر شما دانش فنی مورد نیاز برای تعمیر دیزل ژنراتور ها را در اختیار ندارید، می توانید به سراغ کارشناسان سوم شخص و افراد متخصص فعال در این زمینه بروید. با استفاده از خدمات تیم های حرفه ای، شما در این زمینه به بازدهی مطلوبی خواهید رسید.

شرکت پارت دیزل با داشتن سابقه ای درخشان در زمینه وارد کردن دیزل ژنراتور های ولوو، پرکینز، کامینز، استنفورد و غیره می تواند گزینه خوبی برای خرید این کالا به حساب بیاید. اگر دیزل ژنراتور شما قابل تعمیر نمی باشد و به دنبال خرید از یک مرجع مناسب هستید، می توانید هم اکنون و با خیال راحت خدمات پارت دیزل را مورد استفاده قرار دهید تا بهترین و با کیفیت ترین مدل های این کالا را همراه با تعرفه ای معقولانه تهیه نمایید. پارت دیزل یکی از شناخته شده ترین و خوش نام ترین برند های ایرانی فعال در زمینه عرضه این وسیله به حساب می آید.

 

بیشتر بخوانید: افزایش طول عمر دیزل ژنراتور

اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت