دیزل ژنراتور استمفورد

بازدید: 435 بازدید

دیزل ژنراتور استمفورد از برندهای معتبر و فعال در بازارهای جهانی و ایران است. شرکت استمفورد در اوایل قرن بیستم در کشور انگلستان توسط برادران کاتینگ تاسیس شد. ژنراتورهای تولیدی استمفورد توانی در حدود 5/7 تا 2315 کاوا دارند. شرکت استمفورد تجارت خود در کشورهای دیگری اعم از هند، چین، برزیل و … گسترش داده است. کارخانه هایی که در این کشورها تاسیس شده اند محصولات خود را تحت لیسانس استمفورد تولید می کنند. ژنراتورهای تولیدی انگلستان بسیار با کیفیت هستند از این رو نسبت به سایر ژنراتورهای تحت لیسانس قیمت بالاتری دارند. ژنراتورهای استمفورد انواع گوناگونی دارند که عبارتند از: تک فاز، سه فاز، دو پل و … با پارت دیزل در ادامه این مطلب همراه باشید .

دیزل ژنراتور چیست؟

در باور عموم مردم منظور از دیزل ژنراتور استمفورد همان برق اضطراری می باشد. اما از دیدگاه تخصصی دیزل ژنراتور ابزاری است که از موتور دیزلی و آلترناتور تشکیل شده است.

  •     موتور دیزل: دیزل ژنراتور استمفورد مجهز به سیلندرهای هوا می باشد که در صورت فشرده سازی درون آن احتراق رخ می دهد. گازوئیل اصلی ترین سوخت موتور دیزل می باشد.
  •     آلترناتور: سیم پیچی ثابت و چرخشی درون آلترناتور انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.
دیزل ژنراتور استمفورد
دیزل ژنراتور استمفورد

ویژگی های دیزل ژنراتور استمفورد

یکی از اصلی ترین ویژگی های دیزل ژنراتور استمفورد این است که بسیاری از شرکت های بزرگ جهانی به منظور کوپله کردن از ژنراتورهای این شرکت استفاده می کنند. آن چیزی که سبب تفاوت ژنراتورهای استمفورد نسبت به سایر ژنراتورهای موجود در بازار می شود کیفیت بالای آلیاژهایی است که در ساخت آنها به کار رفته است. جنس سیم پیچی های موجود در ژنراتور از نوع فلز مس با خلوص بالا می باشد. از آن جایی که کارخانه استمفورد مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های اتوماتیک می باشد سیم پیچی های ژنراتورها از ظرافت بالایی برخوردار هستند. عایق بندی و حرارت ژنراتورها کیفیت بالایی دارد. ژنراتورهای طرح استمفورد و استمفورد پاور ساخت چین است. از مس و آلومینیوم به صورت ترکیبی در سیم پیچ های ژنراتورهای چینی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: ژنراتور لوری سومر

مزایای و کاربرد دیزل ژنراتور استمفورد

همانطور که میدانید دیزل ژنراتور استمفورد جایگاه ویژه ای در بازار دارد برخی از مزایای این ژنراتور عبارتند از:

  •     شما می توانید با توجه به توان دیزل ژنراتور استمفورد از آن در مصارف مختلفی اعم از مسکونی، تجاری، کشاورزی، کارخانه جات و … استفاده کنید.
  •     دیزل ژنراتور استمفورد با سوخت های مختلفی اعم از گاز، دیزل و بنزین کار می کند.
  •     قیمت دیزل ژنراتورهای ساخت انگلستان نسبت به کیفیت آن ها بسیار مناسب می باشد.
  •     ژنراتورهای استمفورد در ایران  نسبت به سایر ژنراتورهای موجود در بازارهای جهانی در دسترس تر هستند.
  •     دیزل ژنراتور استمفورد دارای قطعات و تجهیزاتی است که می توان از آن ها در بیرون از کارخانه برای مصارف دیگری استفاده کرد.
  •     ژنراتورهای استمفورد با هر نوع آب و هوایی سازگار می باشند. از این ژنراتورها می توان در دمای بسیار بالا و بسیار پایین استفاده کرد.
دیزل ژنراتور استمفورد
دیزل ژنراتور استمفورد

مشخصات ژنراتور استمفورد

دیزل ژنراتور استمفورد به صورت تمام اتوماتیک تولید می شود. این ژنراتورها به دو صورت یک سر بلبرینگ یا دو سر بلبرینگ ساخته می شوند. ژنراتورهای استمفورد در دسته بندی های مختلفی اعم از دائم کار و اضطرار کار از هم تفکیک می شوند. ژنراتورهای دائم کار در صورت قطعی برق همیشه روشن خواهند بود. ژنراتورهای اضطرار کار همان طور که از نام آن مشخص است در مکان هایی استفاده می شود که وجود برق بسیار ضروری است.

ژنراتورهای استمفورد را چگونه کوپل می کنند؟

برای کوپل کردن دیزل ژنراتور استمفورد از دو روش استفاده می شود که عبارتند از:

  •     روش اول: از این روش برای دیزل ژنراتور استمفورد یک سر بلبرینگ استفاده می شود. این ژنراتور به ژنراتور صفحه ای نیز معروف است. بدین ترتیب صفحه ای عامل اتصال موتور به ژنراتور می شود. ژنراتورهای بالای 50 کاوا از این روش برای کوپل کردن استفاده می کنند.
  •     روش دوم: از این روش برای دیزل ژنراتور استمفورد دو سر بلبرینگ استفاده می شود. این ژنراتور به ژنراتور شفت دار نیز معروف است. در این روش صفحه ای که عامل اتصال موتور به ژنراتور است تراشیده می شود.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت