تابلو کنترل دیزل ژنراتور

بازدید: 198 بازدید

آشنایی با تابلو کنترل‌های دیزل ژنراتور

تابلو کنترل دیزل ژنراتور نمایشگری است که جزئیات و پارامترهای مختلف را در مورد ژنراتور نشان می‌دهد. مواردی که توسط این تابلو کنترل به نمایش در می‌آیند شامل جزئیاتی مانند جریان، ولتاژ و فرکانس هستند. بسیاری از تابلو کنترل‌های دیزل ژنراتور از نمایشگر داخلی بهره می‌برند و این موضوع به اپراتور کمک می‌کند تا بتواند عملکرد ژنراتور را به وضوح مشاهده کرده و بررسی نماید. معمولاً این پنل‌ها در یک محفظه فلزی ضد آب قرار می‌گیرند و روی ژنراتور نصب می‌گردند. ویژگی ضد لرزش بودن در این محصولات کمک کرده است تا در برابر ضربه‌هایی که می‌تواند توسط ژنراتور در حین انجام کار ایجاد شود، از خود محافظت کند. به این نکته هم باید اشاره کنیم که ژنراتورهای تجاری بزرگ مانند نسخه های صنعتی یا ژنراتورهای ولتاژ بالا معمولاً دارای پانل های کنترلی هستند که از خود ژنراتور جدا می شوند. دلیل این کار اندازه بزرگ این نسخه‌های صنعتی می‌باشد. در ادامه سعی می‌کنیم نکات گوناگونی را در مورد تابلوی کنترل دیزل ژنراتور خدمت شما بیان نماییم.

تابلو کنترل دیزل ژنراتور چگونه کار می‌کند؟

به طور کلی تابلو کنترل دیزل ژنراتور که آن را پنل کنترل ژنراتور هم می‌نامند حاوی یک ریز پردازنده است. این ریز پردازنده می‌تواند حسگرهای ورودی را پردازش و کنترل کند. این ریز پردازنده‌ها در مواقع ضروری بازخوردهای مناسب برای کنترل پنل ارسال می‌کنند. اپراتور ژنراتور با کمک اطلاعاتی که از طریق کنترل پنل در اختیار او قرار می‌گیرد می‌تواند هر فرایندی را با استفاده از قطع کننده مدار برق سیستم برق ژنراتور مدیریت کند. یکی از مهمترین کاربردهایی که پانل کنترل ژنراتور دارد سنجش دما است. هنگامی که موتور ژنراتور شروع به رسیدن به آستانه دما می کند، ژنراتور به طور خودکار خاموش می شود تا از آسیب جلوگیری شود.

تولید کننده پنل دیزل ژنراتور
تولید کننده پنل دیزل ژنراتور

 

بیشتر بخوانید: قیمت کانوپی سایلنت

پنل کنترل دیزل ژنراتور از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

یک تابلو کنترل دیزل ژنراتور معمولاً از بخش‌های مختلفی ساخته می‌شود. مهمترین بخش‌هایی که در این سیستم طراحی می‌شوند عبارتند از:

  • ماژول کنترل:ماژول به عنوان قلب تابلو کنترل دیزل شناخته می‌شود. این ماژول‌ها در حقیقت نوعی plc هستند که سیگنال‌های الکتریکی را دریافت کرده و پس از پردازش آنها تصمیم می‌گیرند انجام چه کاری بهتر است.
  • ریل پایانه:قطعه‌ای که گاهی اوقات در تابلو نصب نمی‌شود اما فواید زیادی دارد ریل پایانه است. این ریل اتصال همه کابل‌هایی است که از موتور و دینام خارج می‌شوند و قرار است به ماژول کنترل اتصال پیدا کنند. با کمک این قطعه خروجی‌های ماژول کنترل به ریل ترمینال انتقال پیدا می‌کنند و نهایتاً موتور و دینام را تغذیه می‌نمایند.
  • ترانسفورماتور: در این پنل‌ها معمولاً از ترانسفورماتورهای جریان استفاده می‌شود. مهمترین کاربرد این ترانسفورماتورها نظارت بر تبدیل جریان خروجی بالای دینام به جریان کمتر است.توجه داشته باشید که پنل دیزل ژنراتور نمی‌تواند به طور مستقیم بر جریان‌هایی که از ترمینال دینام خارج می‌شوند نظارت داشته باشد و به همین دلیل به سراغ ترانسفورماتور می‌رود.
  • قطع کننده مدار:این قطعه معمولاً در دیزل ژنراتورهای بزرگ و صنعتی به عنوان یک قطعه جداگانه و مستقل مورد استفاده قرار می‌گیرد. قطع کننده مدار وظیفه این را دارد که در مواقع اضافه بار یا اتصال کوتاه سریعاً جریان را متوقف کند و از بروز خسارت جلوگیری به عمل آورد.

چگونه تابلو کنترل دیزل ژنراتور سفارشی خریداری کنیم؟

هر واحد صنعتی دوست دارد تابلو کنترل دیزل ژنراتور سفارشی خودش را داشته باشد. سفارشی سازی این محصول فقط به وسیله شرکت‌های سازنده آن انجام می‌شود. طبیعتاً به دلیل اینکه اکثر شرکت‌های معروف تولید کننده پنل دیزل ژنراتور در خارج از کشور حضور دارند امکان سفارشی‌سازی آنها برای مصرف کنندگان ایرانی کمی پیچیده است. برای اینکه بتوانید نسخه مورد علاقه خودتان را از این محصول وارد کشور کنید باید با یک وارد کننده صاحب نام همکاری نمایید. مجموعه پارت دیزل که به عنوان وارد کننده دیزل ژنراتور، استانفورد و کامینز در داخل کشور فعالیت می‌کند آماده است تا در زمینه ورود هر نوع تابلو کنترل‌های دیزل ژنراتور با شما همکاری نماید. محصولاتی که ما وارد کشور می‌کنیم هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت در سطح استانداردی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت