تعویض روغن و فیلتر دیزل ژنراتور

بازدید: 36 بازدید

بهترین راه موجود برای تعویض روغن و فیلتر دیزل ژنراتور کدام است؟ این سوال از جمله پرسش های متداولی به حساب می آید که صاحبان مدل های مختلف ژنراتور می توانند با آن مواجه شوند. در حال حاضر مدل های زیادی از انواع دیزل ژنراتور در بازار موجود است. پس از خرید هر کدام از این محصولات، شما باید یک سری روش های خاص را برای افزایش طول عمر و بازدهی این وسیله مورد استفاده قرار دهید. با تعویض روغن به موقع در این دستگاه، شما می توانید بازدهی اش را چند برابر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروسه تعویض روغن دیزل ژنراتور با ما در ادامه همراه شوید.

بهترین زمان تعویض روغن و فیلتر دیزل ژنراتور

حتما شما هم از خود می پرسید که بهترین زمان برای تعویض روغن و فیلتر دیزل ژنراتور کدام است؟ اصلا طی چه بازه زمانی ما باید نسبت به تعویض روغن این وسیله اقدام نماییم؟ خرابی های مربوط به روغن دیزل ژنراتور با استفاده از چند تکنیک خاص می توان مورد بررسی قرار داد. بهترین تکنیک به کار رفته در این زمینه به مشاهده جریان روغن اشاره دارد. دو پیمانه اندازه گیری بردارید و یکی از آنها را با روغن پر کنید.

پیمانه خالی را روی میز قرار دهید و پیمانه پر را 40 سانت بالا تر از سطح آن بگذارید. سپس پیمانه پر را کج کنید تا جریان ایجاد شود. جریان باید خوب، باریک، یکنواخت و پیوسته باشد. اگر جریان سریع یا کند باشد، به احتمال زیاد روغن موتور شما خراب شده است. البته که تکنیک های دیگری هم برای دنبال کردن این پروسه در نظر گرفته می شود ولی این مورد، بازدهی بیشتری را به همراه خواهد داشت.

تعویض روغن و فیلتر دیزل ژنراتور
تعویض روغن و فیلتر دیزل ژنراتور

علت خرابی روغن موتور چیست؟

زمانی شما باید نسبت به تعویض روغن و فیلتر دیزل ژنراتور اقدام نمایید که کیفیت آن تحت تاثیر قرار گرفته است. دلایل مختلفی را می توان برای خرابی یک روغن موتور و کاهش سطح کیفیت آن معرفی نمود. هر کدام از این دلایل به نحوی خاص روی پروسه استفاده از این کالا موثر اند. به عنوان مثال، اگر وضعیت فنی ژنراتور خوب نباشد، روغن موتور با سرعت بالایی خراب خواهد شد. اگر فاصله تطبیق روغن در موتور زیاد باشه، این وسیله خراب می شود. اگر گاز خروجی وارد مخزن روغن شود، کیفیت آن را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. به خاطر داشته باشید که کثیفی فیلتر روغن هم می تواند روی سلامتی و میزان بازدهی این کالا تا حد قابل توجهی تاثیر گذار باشد.

بررسی پروسه تعویض روغن و فیلتر دیزل ژنراتور

حال که مباحث مقدماتی را پشت سر گذاشتیم، بیایید به سراغ پروسه تعویض روغن و فیلتر دیزل ژنراتور برویم. برای دنبال کردن این پروسه در اولین مرحله شما باید کابل باتری را از ژنراتور جدا نمایید. یک ظرف روغن را در زیر این وسیله قرار دهید و دوشاخه را از پایین موتور باز کنید. در این شرایط روغن شروع به چکیدن روی تابه می کند. بهتر است این پروسه را زمانی دنبال کنید که روغن موتور خنک شده است. پس از تخلیه روغن، درب را ببندید و لوله پر کننده روغن را باز نمایید. استفاده از قیف های با کیفیت به شما اجازه می دهد تا روغن های مورد نیازتان را به دیزل ژنراتور اضافه نمایید.

خرید دیزل ژنراتور با قیمت مناسب

در صورتی که شما هم به دنبال خرید یک دیزل ژنراتور با کیفیت و خوش قیمت هستید، باید به سراغ بهترین شرکت های سوم شخص ایرانی فعال در این زمینه بروید. امروزه تیم های زیادی در زمینه عرضه دیزل ژنراتور فعالیت نموده و خدماتشان را در اختیار مشتریان قرار می دهند ولی هیچکدام از این مراکز کیفیت فروشگاه پارت دیزل را ندارند. پارت دیزل یکی از مطرح ترین و قدیمی ترین فروشندگان دیزل ژنراتور برند هایی همچون ولوو، استنفورد، کامینز و پرکینز می باشد. اگر شما هم به دنبال خرید بهترین انواع ژنراتور با قیمتی مناسب هستید، می توانید هم اکنون خدمات پارت دیزل را به کار گیرید.

 

بیشتر بخوانید: مصرف سوخت دیزل ژنراتور

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت