تابلو چنج اور دیزل ژنراتور

بازدید: 247 بازدید

تابلو چنج اور دیزل ژنراتور چیست 

یکی از مهمترین انرژی‌ های مصرفی که در صنایع و محیط‌ های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌ گیرد، انرژی برق است. برای تامین این نیرو از تجهیزات متفاوتی بهره می‌ جویند. تابلو چنج اور دیزل ژنراتور یکی از این تجهیزات مهم به شمار می‌ رود. قطع برق در صنایع مختلف ممکن است خطرات جبران ناپذیری را به وجود آورد. به منظور پیشگیری از ایجاد خسارت و مشکلات متعدد باید از یک منبع پشتیبان یا همان تابلو چنج اور استفاده شود. این تابلو یک دستگاه الکترونیک است که سبب تغییر سطح ولتاژ در میان منابع می گردد.

تابلو چنج اور دیزل ژنراتور جز پیشرفته ترین تابلو برق‌ ها می باشد و به صورت اتوماتیک موجب تغییر در وضعیت میان دو ورودی برق می‌ شود. تابلو برق چنج اور به دلیل عملکرد مطلوب و کیفیت بالا در صنایع گوناگون جایگاه ویژه‌ ای را به خود اختصاص داده است. این تابلوها در سیستم های برقی و الکترونیکی به منظور توزیع و منتقل نمودن برق کارایی دارند. همچنین از این دستگاه در سیستم ماشین آلات به وفور استفاده می‌ شود.

تابلو برق چنج اور به گونه‌ ای طراحی شده که در برابر شرایط سخت مقاومت بالایی دارد. طراحی استاندارد این دستگاه، ایمنی آن را به صورت قابل توجهی افزایش داده است. این تابلو برق‌ ها مجهز به سیستم خنک کننده هستند و در کنترل دمای محیط توانایی دارند. از دیگر ویژگی تابلو چنج اور دیزل ژنراتور می‌توان به سهولت نصب و راه ‌اندازی آن اشاره نمود. متخصصانی که در این حوزه تجربه دارند، می‌ توانند ظرف مدت زمان کوتاه اقدام به نصب و راه‌ اندازی آن نمایند.

کاربرد تابلو برق چنج اور

تابلو چنج اور دیزل ژنراتور
تابلو چنج اور دیزل ژنراتور

تابلو برق چنج اور کارایی و کاربرد متفاوتی دارد. معمولاً از این دستگاه در مکان‌ هایی استفاده می‌ شود که ولتاژ و جریان برق بسیار حائز اهمیت است.

  1. بیمارستان‌ ها و مراکز بهداشتی درمانی

تابلو برق چنج اور در بیمارستان‌ ها و مراکز بهداشتی به دلیل آن که از حساسیت‌ های ویژه ای برخوردارند، در دسته تجهیزات ضروری قرار می‌ گیرد. در هنگام قطع برق برای پیشگیری از ایجاد اختلال در تجهیزات پزشکی و دستگاه ها به یک پشتیبان نیاز است که بتواند به راحتی برق مورد نیاز را تامین نماید.

  1. برج های ارتباطی و خنک کننده

عملکرد تابلو برق چنج اور در برج‌ های ارتباطی و خنک کننده به منظور فراهم ساختن انرژی لازم برای کارکرد تجهیزات مختلف بسیار مهم است. زمانی که منبع برق اصلی دچار اختلال و یا قطعی گردد، این تابلو به صورت کاملاً خودکار به عنوان منبع برق پشتیبان عمل می‌ کند.

  1. فضاهای باز

تابلو برق چنج اور در فضای باز مانند معادن و یا محیط های خطر آفرین مورد استفاده قرار می‌ گیرد و با تامین برق لازم در هنگام قطعی برق و یا اختلال در جریان آن از ایجاد مشکل پیشگیری می‌ کند. قطع جریان برق در فضاهای باز مانند تله کابین‌ ها که در ارتفاع قرار دارند، ممکن است خطراتی را ایجاد کند. استفاده از این تابلوها احتمال آسیب های جبران ناپذیر را کاهش می‌ دهد.

  1. صنایع تولیدی

تابلو برق چنج اور در کارخانجات و صنایع تولیدی از طریق دیزل قادر به تامین برق به صورت خودکار است. در زمان قطعی برق، کنترلر بر روی تابلو به دیزل ژنراتور دستور روشن شدن را می‌ دهد. پس از روشن شدن دیزل ژنراتور، کلید برق شهری قطع شده و با اتصال کلید ژنراتور، برق کارخانه تامین می‌ شود.

قیمت تابلو برق

تابلو چنج اور دیزل ژنراتور جزء تجهیزات برقی مهم است که در حفاظت و  مدیریت برق نقش اساسی دارد. این تابلو برق‌ ها دارای قیمت های متفاوتی هستند و قیمت آن ها وابسته به کیفیت قطعاتی است که برای ساخت تابلو مورد استفاده قرار گرفته است. این تابلوها به دلیل آن که قابلیت ساخت به صورت سفارشی را دارند، از قیمت ثابتی برخوردار نیستند. همچنین عواملی مانند تجهیزات به کار گرفته شده، سطح ولتاژ و کیفیت اجزای مورد استفاده در آن در تغییر قیمت تابلو چنج اور دیزل ژنراتور تاثیر دارند. برای اطلاع از قیمت و خرید این دستگاه شما می‌ توانید با مشاوران شرکت پارت دیزل مشورت کنید و بر حسب نیازتان اقدام به سفارش نمایید.

 

بیشتر بخوانید: برد کنترل دیپسی ژنراتور

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت